Media społecznościowe

To całkowite zaskoczenie. Zająłem 21 miejscu w Polsce najbardziej wpływowych burmistrzów w Internecie.

Raport został przeprowadzony przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych na podstawie analizy facebookowych profili burmistrzów i prezydentów miast. W badaniu brano pod uwagę takie wskaźniki jak liczba opublikowanych postów, liczba interakcji z mieszkańcami (polubień, komentarzy i udostępnień) oraz złożony wskaźnik określony przez badaczy jako Performance uwzględniający popularność publikowanych postów, aktywność prezydenta/burmistrza oraz liczbę osób obserwujących profil. Wszystkie dane były dwukrotnie normalizowane następnie zaś ekspert IBIMS ds. mediów społecznościowych dokonywał dodatkowej oceny jakości treści zamieszczanych na profilu.

Badania pokazały, że nie ma znaczenia wielkość miasta, budżet marketingowy, wielkość profilu, popularność. Ważna jest autentyczność, jakość komunikacji z mieszkańcami i chęć do interakcji.

Okazuje się, że taka forma wymiany informacji jest dla mieszkańców ważna, a ja ją sobie bardzo cenię, dlatego będę starał się robić to dalej, tak jak najlepiej potrafię.

Dodaj komentarz