Nakaz rozbiórki reklamy

Moje starania w ograniczeniu panującej anarchii reklamowej w naszym mieście są widoczne i mają też swój wymiar w postępowaniu administracyjnym. 25 maja br. dostaliśmy decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który  nakazuje właścicielowi rozbiórkę dwóch instalacji reklamowych  zlokalizowanych na przy zbiegu ulic Gołębiej i trasy 719. Zgodnie z przewidywaniami właściciel nielegalnych reklam odwołał się od decyzji. W związku z tym zawiadomiliśmy Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o łamaniu zapisów Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego oraz Ustawy o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.  Pozostałe reklamy rozwieszane na płotach sukcesywnie są zdejmowane przez właścicieli, czasami opornie.

Pracuję też nad przygotowaniem odpowiedniej uchwały, która pozwoli na wprowadzenie skutecznych narzędzi – finansowych w egzekwowaniu prawa. 15 maja 2015r Prezydent RP podpisał tzw. ustawę krajobrazową. Ustawa wejdzie w życie w dniu 16 sierpnia 2015 r. Dzięki uchwaleniu tej ustawy  rada gminy otrzymała możliwość uchwalania przepisów dotyczących reklamy zewnętrznej, niezależnych względem planów miejscowych, jak również nakładania stosownych opłat reklamowych za zajmowanie przestrzeni publicznej przez nośniki. Usprawniona została również kwestia egzekucji tych przepisów. Kary za nielegalne reklamy będą czterdziestokrotnością opłat reklamowych i będą zależały od stawek ustalonych przez gminy. Kary w pierwszej kolejności nakładane będą na podmioty, które umieściły reklamę, a jeśli ustalenie tego będzie niemożliwe ukarani będą właściciele nieruchomości, na których posadowione są nielegalne reklamy. Karę pieniężną w drodze decyzji wymierza burmistrz. Ustawa krajobrazowa poza karaniem opłatą administracyjną daje samorządom prawo do zdejmowania nielegalnych wielkoformatowych reklam i obciążania kosztami.

W drugiej połowie roku przyjdzie czas na tych bardziej upartych, którzy nie chcą się podporządkować istniejącemu prawu i dobrym obyczajom. Nic tak nie boli, jak uderzenie po kieszeni. Będę czynił starania, aby te kolejne zmiany prawne przyspieszyły uporządkowanie naszej wspólnej miejskiej przestrzeni.

 

III Podkowiańska Dycha za nami

31 maja 2015 roku odbyła się III edycja Podkowiańskiej Dych. Już za nami – wielkie święto biegania, integracji i wzajemnej życzliwości. Podobnie jak w ubiegłym roku, tak i w tym biegliśmy na dystansie 10 km, 2,9 km – biegu bez barier oraz w biegach dla dzieci i młodzieży na dystansie 400 i 800 metrów w Mieście Ogrodzie Podkowa Leśna.

Zarejestrowanych było blisko 1000 zawodników, w tym ponad 250 osobowa grupa dzieci.

Tak duża liczba chętnych do biegania w Podkowie Leśnej, plasuje ten bieg w czołówce imprez biegowych Mazowsza. W tą słoneczną niedzielę, można było nie tylko pobiegać, ale także skorzystać z szeregu atrakcji przygotowanych przez organizatora – Podkowiańskie Towarzystwo Biegowe.  Akademia Wychowania Fizycznego, Gravitan Health and Sport Clubs, SJ Srzarża, Tennis Life, Disc Golf Poland przygotowały dla wszystkich odwiedzających bogatą ofertę sportową. Karate Klub Pruszków, jeden z najprężniej rozwijających się klubów karate tradycyjnego w Polsce, zaprezentował pokaz karate tradycyjnego. Studenckie Koło Naukowe Odnowy Biologicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w swoim stanowisku konsultacyjnym udzielało porad i podpowiadało jak zmniejszyć pojawiające się dolegliwości bólowe. Dietetycy i fizjoterapeuci dokonywali pomiaru składu masy ciała i na podstawie wyników udzielali wskazówek żywieniowych. Już po raz trzeci Miejska Biblioteka Publiczna w Podkowie Leśnej włączyła się w akcję, tym razem pt. „Bieg z książką”. W ramach Klubu Pod Mądrym Smokiem odbyły się liczne gry i zabawy literackie, zajęcia i warsztaty plastyczno-techniczne dla dzieci.

artDziękuję organizatorom, wolontariuszom i wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej sprawnego przebiegu. Zorganizowanie tak ogromnego przedsięwzięcia wymaga bardzo dużego wysiłku, biorąc pod uwagę, że jest to od początku do końca inicjatywa społeczna organizowana przez mieszkańców.  Gratuluję też wszystkim uczestnikom!

 

W ocenie Watchdoga

Sieć obywatelska Watchdog w Dzień Samorządu Terytorialnego będący jednocześnie 25 rocznicą pierwszych wyborów samorządowych, dokonała podsumowania akcji ” Jawność sprzyja każdej władzy”. Wśród 9 osób na 292 kandydatów, które zakwalifikowały się do akcji, tylko dwóch wywiązało się ze swoich zobowiązań – Burmistrz Podkowy Leśnej i Wójt Oświęcimia. Przypomnę, że w akcji, chodziło  o to, aby osoby kandydujące na urząd prezydenta, burmistrza lub wójta zobowiązały się do prowadzenia rejestru zawieranych umów, ”kalendarza on-line” i niezatrudniania w podległych im instytucjach osób sprawujących funkcję radnych. To miłe, że Watchdog, którego misją jest prowadzenie działań na rzecz upowszechniania i realizacji idei dobrego rządzenia, doceniła podjęte przeze mnie starania na rzecz jawności i przejrzystości władzy.

Mam pełną świadomość, że bycie liderem w ocenie Watchdoga zobowiązuje. Zawsze głosiłem, że partycypacja obywatelska jest bardzo ważna społecznie, bo sprzyja rozwojowi demokracji lokalnej. Dialog z mieszkańcami jest niezbędnym elementem w rozpoznawaniu potrzeb i dobrze podejmowanych decyzji, ale ważne jest by w sytuacjach konfliktowych proces komunikacji był oparty na wymianie argumentów, w której obie strony wykazują całkowitą otwartość we wzajemnych relacjach, a forma przekazu nie była agresywna, pozbawiona kultury i szacunku dla człowieka o odmiennych poglądach. Upór, deprecjonowanie propozycji i brak przyjmowania racjonalnych przesłanek nie jest dialogiem, a okopywaniem się na swojej pozycji, która nie służy wypracowywaniu dobrego rozwiązania.

Od początku kadencji jestem otwarty na słuchanie mieszkańców i przyjmowanie opinii, również krytycznych – z pełną świadomością, że to ja jestem odpowiedzialny za podejmowane decyzje i działania. Bardzo trudne też jest podejmowanie decyzji, na które wywierany jest nacisk przez określoną grupę osób, której interesy nie koniecznie odzwierciedlają potrzeby całego miasta. Ale mam świadomość, że taki jest urok demokracji.

Od początku kadencji informacja dla mieszkańców znajduje swoje odzwierciedlenie w szeroko uzupełnianej stronie BIP – gdzie znajdują się praktycznie wszystkie dokumenty, umowy, protokoły, kontrole, rozporządzenia, sprawozdania z podejmowanych działań pomiędzy sesjami itd (również rejestry jednostek podległych). Na stronie www miasta jest kalendarz burmistrza, przyjmuję interesantów codziennie, odbieram wszystkie telefony, prowadzę swoją prywatną stronę www w formule bloga, na której jest bardzo dużo informacji o moich podejmowanych działaniach w Podkowie – i patrząc po statystykach bardzo chętnie czytanej, jestem aktywny na portalach społecznościowych. Od początku roku odbyło się już siedem tematycznych spotkań z mieszkańcami, jestem aktywny nie tylko na sesjach Rady Miasta, ale i komisjach oraz miejskich warsztatach.  Do tej pory takiej praktyki nie było. I cieszę się, że nie tylko profesjonalny Watchdog, ale i mieszkańcy dostrzegają różnicę w jakości.

6 sprawozdanie z pracy burmistrza

INFORMACJA BURMISTRZA O DZIAŁANIACH POMIĘDZY SESJAMI 29.04.2015 – 28.05.2015 r.

  1. W okresie sprawozdawczym zostało wydanych 10 zarządzeń m.in.:
    • Powołanie komisji do przeprowadzenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze;
    • Zmiany w składzie zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
    • Powołania społecznej komisji mieszkaniowej na VII kadencję Rady Miasta;
    • Zmian w budżecie (głównie dot. wyborów Prezydenta RP + porządkujące);
    • Zasady obiegu dokumentów w biurze Rady Miasta.

2 Organizacyjne dot. pracy urzędu:

  • Odbyły się przesłuchania kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze: promocji oraz z-cy Kierownika USC;
  1. Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów:

W ramach Projektu „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów – poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki społecznej, kształtowania przestrzeni publicznej, gospodarki wodnej i komunikacyjnej” 8 maja br. odbył się czwarty (ostatni) warsztat dotyczący wypracowywania wspólnego dokumentu strategicznego dla obszaru funkcjonalnego PTO. Projekt tego dokumentu zostanie Państwu Radnym przedstawiony w najbliższym czasie. 11 maja br. odbyło się spotkanie Partnerów Projektu (mało przedstawicieli z Podkowy Leśnej) na temat bieżących problemów funkcjonowania Projektu. Równolegle trwają prace w zespołach roboczych, złożonych z przedstawicieli 3 gmin nad opisami zamówień dokumentacji projektowo-kosztorysowych m.in. tras rowerowych, budowy cmentarza komunalnego, zintegrowanej strategii rozwiązywania problemów społecznych, inwentaryzacji zasobów przyrodniczych i koncepcji nowych nasadzeń.

  1. Badania przesiewowe – wykorzystanie pakietów:

W okresie od 16 marca do 27 maja 2015 r. z pobranych 324 pakietów na badania przesiewowe w kierunku rozpoznawania nowotworów złośliwych
wykorzystanych zostało 227.
Pozostało 97 osób, które mają pakiety, ale nie wykonały badań. Akcja zaplanowana jest jeszcze do 15 czerwca 2015 r.

Spotkania Burmistrza w okresie sprawozdawczym

  • Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników WKD,
  • spotkanie z prezesem PGE oraz dyrektorem naszego rejonu energetycznego, we wrześniu rozpocznie sie kablowanie 7,5 km linii napowietrznej średniego napięcia 15 kv, staną 3 nowe stacje trafo, rozpoczniemy kablowanie linii niskiego napięcia w ulicy Akacjowej
  • Konferencja otwierająca nową perspektywę finansową w ramach RPO Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020,
  • spotkanie samorządowców z marszałkiem woj. mazowieckiego Adamem Struzikiem w Grodzisku Mazowieckim
  • spotkanie w Komendzie Powiatowej Policji, gdzie m.in. została wręczona nagroda za obywatelską postawę
  • Mediacje – sprawa dotycząca budowy szkoły
  • Warsztaty Partnerów projektu Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów w Brwinowie,
  • I Posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020,
  • Posiedzenie przedstawicieli Partnerów Projektu pn.: „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów – poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki społecznej, kształtowania przestrzeni publicznej, gospodarki wodnej i komunikacji”,
  • spotkanie otwarte w/s stołówki szkolnej
  • spotkanie w Ministerstwie Kultury,
  •  spotkanie z komitetem d/s. nadania imienia gimnazjum
  • spotkanie z Prezesem firmy MarcPol S.A.,
  • spotkanie z Rektorem Podkowiańskiej Wyższej Szkoły Medycznej,
  • sprawa sądowa – sad pracy
  • spotkanie otwarte z mieszkańcami w/s systemu odbioru odpadów oraz planów WKD
  • Konferencja Parlamentarnego Zespołu ds. Samorządności w Sejmie RP

Sprawy sądowe w okresie: 28.04.15 r. – 28.05.15 r.

  1.  08.05.2015-roszczenie o zapłatę 146.992 zł (szkoła, pozew z 01.02.2012 r)
  2. 12.05.2015- roszczenie o zapłatę 283.879,75 zł (szkoła, pozew z 25.09.2013 r)
  3. 18.05.2015- sąd pracy
  4. 19.05.2015- wydanie nieruchomości miasta – bezumowne korzystanie
  5. 25.05. 2015- sąd pracy
  6. 27.05.2015- roszczenie o zapłatę 231.114,29 zł (szkoła, pozew z 16.07.2012 r)

Inwestycje:

  1. Budynek komunalny przy ul. Orlej – wykonano wewnętrzne instalacje elektryczne i wod-kan., aktualnie wykonywane są tynki wewnętrzne
  2. Bukowa – odcinek Grabowa-Podleśna – 25 maja otwarto oferty w przetargu na wykonanie przebudowy drogi wraz z elementami spowolnienia ruchu na całej długości bukowej od Topolowej do granic miasta.
  3. Organizacje ruchu – wykonano i uzyskano konieczne zatwierdzenia w Starostwie Grodziskim projekt zmian w organizacji ruchu w ulicy Reymonta przewidującej wprowadzenie progów zwalniających i poszerzenia „strefy zamieszkania”
  4. Przedszkole –podpisano umowę na wykonanie nawierzchni antypoślizgowych z granulatu kauczukowego na opaskach przy przedszkolu miejskim.

– uzyskano pozytywną decyzję Konserwatora Zabytków i dokonano zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych do Starostwa Grodziskiego na wykonanie prac określonych w opracowaniu dotyczącym remontu odtworzeniowego wejścia głównego do budynku oraz tarasów przy wejściu głównym wraz z podjazdem dla niepełnosprawnych.

  1. Szkołapodpisano umowę na wykonanie napraw i zabezpieczeń ścian wewnątrz szkoły
  2. Wyłoniono wykonawcę na realizację zadania – urządzenia pasów zieleni w pasie drogowym ul. Warszawskiej na odcinku od ul. Brwinowskiej do ul. Głównej
  3. Wyłoniono wykonawcę na realizację zadania – remont odcinka rowu RS 11/19 przy ul. Myśliwskiej.
  4. Zebrano oferty dotyczące kompleksowego wyposażenia studni kanalizacyjnej w ulicy Jana Pawła II.
  5. Zebrano oferty oraz rozpoczęto prace remontowe dróg tłuczniowych, gruntowych, asfaltowych oraz destruktowych.

 Sprawy bieżące

  1. zakończono prace polegające na modernizacji placu zabaw dla dzieci przy Urzędzie Miasta.
  2. Dnia 8 maja 2015 r. doczekaliśmy się wydania decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego nakazujących rozbiórki dwóch nielegalnie zainstalowanych wielkogabarytowych, tablic reklamowych, usytuowanych u zbiegu drogi 719 oraz ulicy Gołębiej.
  3. Trwa akacja znakowania psów z terenu Podkowy Leśnej.
  4. Starosta grodziski przeprowadził oględziny rowu Rs 11 na terenie Galerii Podkowa Leśna w ramach prowadzonego postępowania administracyjnego dotyczącego właściwej konserwacji rowu.
  5. Zebrano oferty na realizację zadania pt. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Podkowa Leśna.
  6. Trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Miasta Podkowa Leśna, dokonaliśmy analizy kosztów pod kątem wyliczenia rzeczywistej stawki.
  7. Dokonaliśmy przeglądu umów na dostawę wody i odbiór ścieków, wszystkim wnioskodawcom wysłaliśmy umowy do podpisania.
  8. Kończymy pracę nad centralnym rejestrem umów o dostawę wody, odbiór ścieków i odpadów z ewidencja ludności i stanami wodomierzy.
  9. Starosta grodziski zobowiązał nas 7.05.2015 r do zlecenia korporacji zawodowej rzeczoznawców majątkowych wykonania oceny prawidłowości operatu szacunkowego z 3.12.2014 r dotyczącego wypłaty odszkodowania za 3 działki zajęte pod pasy drogowe o łącznej powierzchni 1448 m² (łączna wycena to prawie 520.000 zł)
  10. Wspólnie z przedstawicielami Powiatowego zarządu dróg dokonaliśmy oględzin stanu dróg powiatowych w Podkowie. Zadania, które zostaną zrealizowane:
  • studzienki chłonne w ciągu ulicy Jana Pawła II i Brwinowskiej zostaną udrożnione,
  • złagodzone zostaną łuki na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Alei Lipowej,
  • zostanie zamontowana pętla sterująca światłami przy szkole oraz dodatkowe światła ostrzegawczych w powierzchni jezdni na wysokości przejścia dla pieszych,
  • Powiatowy Zarząd Dróg wykona remont cząstkowy jezdni ulicy Parkowej na wysokości przepustu przy skrzyżowaniu z ulicą Kwiatową.

Sprawy różne

  1. Udział przedstawiciela miasta w spotkaniach zespołu koordynatorów lokalnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
  2. Udział przedstawiciela miasta w konsultacjach i warsztatach strategicznych Strategii Rozwoju Obszaru Metropolitalnego Warszawy (OMW).
  3. Udział przedstawiciela miasta w pracach Krajowego Biura wyborczego w Warszawie.
  4. Udział przedstawiciela miasta w sejmowym zespole d/s samorządu terytorialnego.

 

%d bloggers like this: